do kasy suma: 0,00 zł
wyszukiwarka zaawansowana
Promocje
Grzybobranie Rajd
Grzybobranie Rajd
21,00 zł 18,00 zł
szt.
Munchkin 4 - Rumaki Do Paki
Munchkin 4 - Rumaki Do Paki
59,95 zł 41,50 zł
szt.
Munchkin 5 - Łowcy Głów
Munchkin 5 - Łowcy Głów
59,95 zł 42,00 zł
Munchkin 6 - Opętane Lochy
Munchkin 6 - Opętane Lochy
44,95 zł 33,00 zł
Munchkin Cthulhu
Munchkin Cthulhu
84,95 zł 62,00 zł
szt.
Munchkin Legendy
Munchkin Legendy
89,95 zł 61,00 zł
szt.
Munchkin Pathfinder
Munchkin Pathfinder
89,90 zł 61,00 zł
szt.
Munchkin z Karaibów
Munchkin z Karaibów
84,95 zł 61,50 zł
szt.
Munchkin z Karaibów 2 - Bryknij Rekinka
Munchkin z Karaibów 2 - Bryknij Rekinka
59,95 zł 41,50 zł
Munchkin Zombie
Munchkin Zombie
84,95 zł 61,50 zł
szt.
Munchkin Zombie 2 - Kosi, Kosi Łapci
Munchkin Zombie 2 - Kosi, Kosi Łapci
59,95 zł 41,00 zł
szt.
Munchkin 3 - Kardynalne Błędy
Munchkin 3 - Kardynalne Błędy
59,95 zł 47,00 zł
szt.
Informacje w podsumowaniu zamówienia

Złożenie zamówienia oznacza zawarcie umowy sprzedaży. Sprzedawca będzie informował na wskazany adres e-mail o postępach w jego realizacji.

Spartakus: Krew i Zdrada

Ocena: 3.67/ 1 / (Ilość ocen: 0)
Ocena: 3.67 | Głosów: 3
Dzięki za oddanie głosu! Wynik zaktualizuje się po odświeżeniu strony :)
Spartakus: Krew i Zdrada
  • promocja
Cena: 142,00 zł 155,00 zł 142.00
Na aktualną zbiórkę charytatywną przeznaczasz:
Dostępność: Dostępny - średnia ilość
Wysyłka w: 24 godziny
quantity szt.
dodaj do przechowalni

Opis

Uwaga! To jest edycja z wspieram.to, do której dołączamy 5 dodatkowych kart targu.

Spartakus jest rozbudowaną grą o podstępach i krwawych walkach gladiatorów, w której gracze wcielają się w jedną ze szkół gladiatorów, by walczyć o wpływy Rzymu i pieniądze dla swojego rodu. Aby tego dokonać gracze będą zawierać układy, stosować przekupstwa i podstępy wobec innych uczestników rozgrywki, a także toczyć krwawe bitwy na arenie – jednym słowem: chwytać się każdego sposobu, który pozwoli na zdobycie chwały i popularności w oczach Rzymu, a tym samym wygranie gry.

Rozgrywka

Rozgrywka w Spartakusa podzielona została na trzy fazy: fazę Intryg, fazę Zakupów oraz fazę Areny, w których gracze po kolei dokonywać będą ważnych decyzji, zawierać układy z innymi graczami oraz planować własną strategię na zwycięstwo.

W fazie Intryg gracze zagrywają karty Podstępów mając nadzieję na osłabienie swoich przeciwników i pokrzyżowanie ich planów. W fazie Zakupów gracze licytują karty wzmacniające ich szkołę – broń i zbroję dla własnych gladiatorów, dodatkowych niewolników, gladiatorów oraz strażników, którzy będą chronić ich przed zamachami ze strony innych graczy. Kiedy wszystkie te fazy zostaną zakończone, gracze wejdą na Arenę, by zmierzyć się w śmiercionośnej walce – ich gladiatorzy kontra gladiatorzy przeciwnika. Jednak wiele reguł pojedynku ustalonych zostało przed walką (poprzez kolejne układy i przekupstwa) – i nikt nie może zagwarantować, że siła i popularność naszego gladiatora pomoże mu w zwycięstwie, a walka nie jest ustawioną pułapką zastawioną na naszego czempiona.

Jedną z najciekawszych cech Spartakusa jest sposób, w jaki łączy w sobie wiele rodzajów gier: grę karcianą (faza Intryg i faza Zakupów), grę licytacyjną (faza Zakupów), obstawianie wyników (faza Areny) oraz grę przygodową (lub nawet bitewną, w fazie Areny) i jak świetnie wszystkie te elementy współgrają ze sobą w czasie rozgrywki, tworząc naprawdę niesamowitą mieszankę. Wiele tak rozbudowanych gier, w których gracze muszą w czasie jednej rozgrywki planować swoje ruchy według różnych mechanik, ma poważną wadę – a jest nią brak zaangażowania graczy podczas wykonywania ruchów przez przeciwnika, zwłaszcza jeżeli czas przewidziany na rozgrywkę jest długi.

Spartakus – na pierwszy rzut oka – mógłby również posiadać tę wadę. Tym bardziej, że walka na Arenie odbywa się przy pomocy figurek, na planszy podzielonej na hexy, a biorą w niej udział jedynie dwie szkoły - reszta graczy zostaje obserwatorami. Jednak Spartakus idealnie poradził sobie z tym elementem – w grze każda przeforsowana karta intrygi, każdy kupiony przedmiot i każda walka jest elementem większej gry, w której udział biorą wszyscy gracze: gry o ostateczne zwycięstwo. Dlatego podczas każdej akcji, w której bierze udział jeden z graczy, ważą się losy wszystkich pozostałych uczestników rozgrywki: ich sojusze, ustalenia i układy. W każdym momencie gracze mogą się przekupywać przy pomocy gróźb, pieniędzy, podarków, propozycji pomocy czy sojuszu, wpływając na teraźniejszy i późniejszy przebieg rozgrywki, starając się zdobyć sojuszników, przeszkodzić własnym najpotężniejszym wrogom i zagwarantować sobie szansę na objęcie prowadzenia.

Spartakus to gra, w której emocje nie słabną nawet na sekundę – to bezwzględna gra dla dojrzałych graczy o mocnych nerwach, którzy są w stanie przetrwać za wszelką cenę przy pomocy swojego sprytu i walczyć z przeciwnościami, które piętrzą się ze wszystkich stron – w postaci pułapek zastawionych przez innych graczy, gotowych wykorzystać każdą okazaną przez nas słabość.

Technikalia

Minimalny wiek wg producenta
Podany przez producenta minimalny wiek gracza, który będzie w stanie ogarnąć grę, a nawet zostać jej mistrzem.
od 17 lat
Polecany wiek
Zalecany przez doświadczonych Pionkonautów sugerowany wiek do grania w daną planszówkę.
od 14 lat
Liczba graczy
Przewidziana przez producenta liczba osób dla których wystarczy pionków, kart, żetonów i innych elementów, tak aby bezkonfliktowo rozegrać partyjkę.
3-4
Polecana liczba graczy
Liczba graczy rekomendowana przez społeczność Pionkonautów. Warto kierować się ich zdaniem, ponieważ rozgrywka może być bardziej ciekawa i przyjemna.
4
Czas gry
Mniej więcej czas jaki na jedną rozgrywkę przeznaczają Pionkonauci. Naukowcy twierdzą jednak, że czas gry rośnie geometrycznie względem liczby graczy, długości instrukcji, ilości ciastek i zmieniającego się stanu skupienia umysłu.
150 minut
Poziom skomplikowania
Jak bardzo złożona jest gra. Istnieją gry o prostej, jak i o zaawansowanej mechanice, które zmuszają gracza do kombinowania, liczenia, wcielania się w różne role czy też ogarniania przeróżnych atrybutów, pionków, kostek, żetonów i figurek.
Umiarkowany
Poziom interakcji między graczami
Jak bardzo przebieg gry jest zależny od działań innych graczy. Kooperacja lub rywalizacja pomiędzy sobą, handlowanie, pomaganie lub utrudnianie gry innym wprowadza wiele emocji i tworzy interakcje pomiędzy graczami.
Wysoki
Poziom losowości
Określa jak bardzo gracz jest uzależniony od czynników losowych, a na ile od swoich umiejętności i wiedzy. Wysoka losowość wprowadza niewiadome do gry, czasem za cenę równowagi.
Umiarkowany
Język gry
W jakich kosmicznych, komputerowych lub ziemskich językach jest dana gra, jej instrukcja oraz elementy.
polski (instrukcja i gra)
Autorzy
Mózgi, które stworzyły i/lub zaprojektowały grę planszową.
Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart
do góry
Polajkuj nasz Fanpage nim wchłonie go Czarna Dziura! Otrzymuj informacje o:
  • Kosmicznych promocjach
  • Nowościach ze wszechświata
  • Szalonych akcjach Pionkonautów
 
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl